Synchroonzwemmen

Welkom op de website van de afdeling synchroonzwemmen. Hou jij van dansen, zwemmen en muziek? Dan is synchroon zwemmen de ultieme sport voor jou.

Synchroonzwemmen in Deventer betekent dat je samen in een training de verschillende figureren en technieken van het synchroonzwemmen op muziek leert.

Synchroongroep de IJsel - © BOB photo experience

Wanneer kun je gaan synchroon zwemmen?

Je kunt op elke leeftijd beginnen met het synchroon zwemmen. Je moet dan in ieder geval in het bezit zijn van je B -diploma. Er zijn verschillende leeftijdscategorieën waarin je kunt deelnemen. Voor volwassen is er een Masters afdeling.
Je mag drie trainingen meedoen om te kijken of je het leuk vindt. Als je eenmaal lid bent van de vereniging, kun je bij de afdeling Recreatief Educatief Zwemmen kosteloos je C-diploma halen en het Sterrenplan volgen.

Ook bij het synchroon zwemmen haal je diploma’s. Er zijn vijf aanloopdiploma’s. Hiervoor worden diplomasessies georganiseerd. Daarnaast zijn er vanaf de derde wedstrijdcategorie diploma’s te behalen op de wedstrijden door een bepaald aantal punten te behalen tijdens de techniekwedstrijden.

Solo uitvoering - © BOB photo experience
Trainingstijden en locaties

DatumTijdZwembadGroep
Woensdag18:15 – 19:45De SchegConditietraining (half bad)